Stomatologia zachowawcza

Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie dodaje uroku i pewności siebie jak piękny uśmiech! Warto jednak pamiętać, że piękne zęby to przede wszystkim zdrowe zęby, dlatego dbanie o nie jest tak istotne.

Podstawowym celem stomatologii zachowawczej jest zapobieganie najpowszechniejszej chorobie dotykającej zęby – próchnicy, a w sytuacji, gdy na profilaktykę jest już za późno, jak najszybsze pozbycie się problemu. Początki próchnicy są stosunkowo niewinne – na zębach pojawiają się niewielkie, ciemniejsze plamki, które niejednokrotnie lekceważymy. To błąd! Wczesna reakcja zapobiega rozwojowi próchnicy i przekształceniu drobnych plamek próchnicowych w poważne ubytki twardych części zębów a także miazgi – tkanki wewnętrznej. Zlekceważenie problemu w skrajnych przypadkach doprowadzić może nawet do obumarcia zęba, co niesie ze sobą niebezpieczne konsekwencję dla całego organizmu, gdyż stanowi poważne ognisko infekcji.

Główną przyczyną powstawania próchnicy jest gromadząca się płytka nazębna, w skład której wchodzą resztki pokarmowe oraz liczne bakterie, przekształcające cukry w silnie niszczące zęby kwasy. W sytuacji, gdy próchnica nie zaatakowała jeszcze wnętrza zęba stosujemy zabieg fluoryzacji, polegający na wcieraniu w plamę próchnicową preparatu odbudowującego szkliwo lub usuwamy zmianę a ubytek pozostały po mniej wypełniamy specjalnie przeznaczonym do tego celu kompozytem.

W Centrum Stomatologii Estetycznej Dental Progress możesz liczyć na rzetelną i profesjonalną pomoc na każdym etapie rozwoju próchnicy. Ogromne doświadczenie, niebywała dbałość o każdy najmniejszy szczegół a także najnowocześniejsze technologie przywrócą zdrowie wszystkim zębom!

To Twoja pierwsza wizyta?

Wiedz, że nad zdrowiem Twoich zębów czuwają najlepsi specjaliści. W trakcie pierwszego spotkania chcemy poznać Twoje oczekiwania i potrzeby a następnie szczegółowo przyjrzeć się Twoim zębom, błonie śluzowej, tkankom otaczającym zęby a także zgryzowi. Wtedy przystąpić możemy do przygotowania planu leczenia indywidualnie dopasowanego do Twoich potrzeb, ukierunkowanego na rozwiązanie powstałego problemu.