Ozonoterapia

Wawer
Praga Południe

Bezpieczne i skuteczne leczenie wczesnych zmian próchnicowych zębów.

Dezynfekuje, usuwa szkodliwe bakterie oraz przynosi ulgę w trakcie zabiegów.

Borowanie – nieodłączny element wizyty w gabinecie dentystycznym, przyczyną stresu i bólu u pacjentów z próchnicą został wyeliminowany przez nowoczesną technologię. Dziś walka z próchnicą może być i jest bezbolesna, a dzieje się to za sprawą ozonu, gazu wykorzystywanego do tej pory w wielu dziedzinach medycyny, teraz także w stomatologii.

Urządzenie, dzięki któremu nie musimy się już bać bólu na fotelu dentystycznym, nazywa się KaVo HealOzone i od marca tego roku robi furorę w Europie. Twórcą metody jest profesor Edward Lynch z Anglii.

Urządzenie pobiera tlen z powietrza i zamienia go w ozon, który następnie aplikowany jest na chory ząb przy pomocy specjalistycznego „rękawa”. Objęty próchnicą ząb jest odizolowany od otoczenia poprzez silikonowy kapturek, który nakłada na niego dentysta.

Kilkudziesięciosekundowa sesja, podczas której ozon dociera do chorej tkanki zęba wystarczy by wyeliminować wszystkie bakteria powodujące próchnicę i jak dowodzą badania kliniczne – zapobiec powstawaniu kolejnych ognisk choroby w przyszłości. Wszystko trwa tylko dosłownie chwilę, jest całkowicie bezbolesne, a ozon wykorzystywany do zabiegu wraca do aparatu, gdzie zostaje zamieniony w tlen. Zabieg ten jest w pełni bezpieczny i może być stosowany u dzieci i kobiet w ciąży.

KaVo HealOzone uzyskało bardzo pozytywne opinie autorytetów medycznych w Polsce. Prof. dr hab. n. med. Maria Wierzbicka z Zakładu Stomatologii Zachowawczej AM w Warszawie oceniła terapię ozonową na łamach Rzeczpospolitej słowami: „To bez wątpienia metoda bardzo atrakcyjna, pozwalająca na oszczędzanie tkanki zęba. Dzięki niej możemy leczyć próchnicę, nie usuwając tkanek zęba lub usuwając je w bardzo niewielkim stopniu.”

Nie musimy zatem już bać się dokuczliwego borowania, znieczulenia i wszystkich złych odczuć towarzyszących wizytom u stomatologa. Najnowsza technologia zapewnia nam komfort i ulgę, ogranicza stres, oszczędza czas i pieniądze. Terapia ozonowa to wydatek kilkudziesięciu złotych i skrócenie wizyty o co najmniej 50%.

Polska jest jedynym krajem spoza Unii Europejskiej, w którym dostępna jest już ta metoda leczenia. Terapia ozonowa wykonywana jest w Centrum Stomatologii Estetycznej Dental Progress, które także w sposób nieinwazyjny bada zaawansowanie próchnicy (metoda laserowa Diagnodent).